Order of Battle Kriegsmarine Fragen / Hilfe / Infos

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2 Jahre 1 Monat her #1 von Magic1111
Es ist ein neuer, interessanter DLC für OoB geplant: Order of Battle: Kriegsmarine


Order of Battle returns to its roots with this DLC and it expands to the icy waters of the North Sea and the Atlantic Ocean, pitting the Kriegsmarine against the might of the Royal Navy and its allies.

Order of Battle: Kriegsmarine features a subject rarely touched upon by other games and never with such level of detail: you will follow the German navy in its years-long campaign to challenge the Allied supremacy of the sea.

This will put you in situations which you’ve never faced before in the Order of Battle series. You will fight as the underdog and support land operations, perform convoy-raiding missions, lure enemy ships into deadly ambushes and make extensive use of submarines. Fight through historical and what-if scenarios alike and demonstrate you are the real master of the seas!

The game will feature iconic ships such as the Bismarck and the Scharnhorst, introduces a wide range of submarines, naval bombers, flying boats, gun boats, destroyers, cruisers, and it’ll be even possible to make use of the Graf Zeppelin carrier!

Kriegsmarine will start its beta soon. We are looking for willing and active beta testers to help us finding bugs and give us suggestions. We need your help, so if you’re interested click here and join the beta.
This beta will also be the first testing phase of the new skirmish mode, a much-anticipated feature in Order of Battle.



Quelle
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2 Jahre 1 Monat her #2 von IronCross
Ja hab ich auch soeben gesehen und da freue ich mich schon drauf :dmp_27:


Zahme Vögel singen von Freiheit - wilde Vögel fliegen
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2 Jahre 1 Monat her #3 von Soldberg
Bei dem Kriegsmarine-DLC musste ich etwas schmunzeln... Sicher, nie realisiert und überhaupt... aber genau sowas ging mir mal schon mit PzCrps durch den Kopf...

Im Rahmen der Entwicklung von "Legacy of Versailles" (PzCrps-MOD) gab es genau aus diesem Grund ein, zwei Maps, wo man mal a bisl auf Konvoi-Jagd gehen konte... Freu mich, dass - wenn man OoB schon nicht recht moden kann, wenigstens recht gute, wenn auch teure DLCs aufgetischt bekommt...
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2 Jahre 1 Monat her #4 von Magic1111

Soldberg schrieb: Freu mich, dass - wenn man OoB schon nicht recht moden kann, wenigstens recht gute, wenn auch teure DLCs aufgetischt bekommt...


Ja, das finde ich auch eine feine Sache! Und dass sie für ein eigentliches "Land-Spiel" nun eine offizielle "See-Komponente" bringen, erstaunt mich schon ein wenig (positiv)! :helmi_51:
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2 Jahre 1 Monat her #5 von Anduril
Es gibt neue Infos zum Kriegsmarine DLC:
Plan Z --> alternative Kampagne
Schlachtschiffe mit 2 Feuermodi(Haupt- und Sekundärbewaffnung)
weitere Änderungen könnt ihr im folgenden Link nachlesen:
Kriegsmarine

Sagt der eine Pilz zum anderen: »Paß mal auf. Wenn der Hase vorbeikommt, und er hat keinen Hut auf,
dann kriegt er eins in die Fresse.« Die beiden Pilze warten, bis der Hase des Weges kommt.
 »He, Hase, komm mal her«, ruft der eine Pilz dem Hasen zu. »Hast du einen Hut auf?« Der Hase
verneint. Wumm! haut ihm der Pilz ganz fürchterlich eine in die Fresse.
Als sich die beiden Pilze nach einiger Zeit wieder fürchterlich langweilen, sagt der eine zum
anderen: »Paß auf. Wenn...
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2 Jahre 1 Monat her #6 von Magic1111

Today we have decided to take a more in-depth look at the next DLC in the Order of Battle series: Kriegsmarine .


Why the Kriegsmarine?



Well, mostly three reasons.
First, the upcoming Skirmish Mode has several naval maps available. By giving Germany an extensive roster of naval units, the nation can be also used on these types of maps.
Second, we haven't had meaningful naval combat in any campaign since the release of the original Pacific War content. The Kriegsmarine DLC allows us to revisit this aspect of the game and gives us the opportunity to tweak and add gameplay mechanics to make naval warfare even more exciting.
Third… very few strategy games cover the Kriegsmarine in an extensive way. While its historical role was fairly small in comparison to the air and land battles waged by Germany, it none the less allows us to add a lot of exciting new units, scenarios and features to the game. It is an incredibly fascinating subject, and we felt it’d make for a unique and original DLC.


Unique situations and scenarios.


In the years before the start of the war, the Germans had big plans for their fleet. Through extensive building programs specified in "Plan Z", they envisioned to match the British Royal Navy by 1945. The Kriegsmarine campaign visits alternative history in which these plans are turned into reality.

It starts with historical battles such as the actions around the Norwegian coast, U-boat attacks on Allied convoys and the clashes with the Royal Navy. From there on it moves toward more "what-if" content, offering alternative history where Germany invests much more resources into its Navy. This allows large naval clashes with both the British and American navies toward the end of the campaign, as well as the possibility to build a powerful carrier fleet.



Fw 200, CV Jade, AV Greif, Bf 109 T, CL Königsberg, DD Type 1934, Ar 196, CV Graf Zeppelin, Ju 87 C


Original challenges.



Because the amount of units is lower than in land-based scenarios, each ship plays a vital role. And while land units can receive reinforcements quite easily, repairing a ship requires either the presence of a port or a repair ship. Mistakes that lead to heavy damage or the loss of a capital ship will thus have a big impact on each battle and the campaign as a whole.
The wide-open areas of sea and ocean, covered by fog of war also provide a constant feeling of tension and uncertainly. With the threat of hidden submarine attacks and unexpected carrier-based air strikes the tide of battle can turn quickly. All this adds an exciting game of "hide and seek" to naval warfare, and makes effective reconnaissance vital for success.


New units and mechanics.


One of the new mechanics introduced in this update is that battleships fire their main guns through a special ability. While the default attack uses smaller calibre secondary gun armament, this new ability gives access to the high range and massive hitting power of the main battery. Similar to torpedo attacks however, it has a cooldown of one turn, meaning you have to think carefully when to fire the big guns and against what. Combined with different firing animations from both the primary and secondary gun attacks, this certainly makes battleships feel more unique in the upcoming update.
Another one of my personal favorites is the Bussard-class seaplane tender. This ships carries a big crane in the rear and a rail-mounted catapult system along the deck for launching and maintaining large flying boats and floatplanes. It can be used as a sort of "pre-carrier" when combined with Heinkel He 59 floatplanes armed with bombs or torpedoes.


Scharnhorst, Bismarck, He 59, Bussard



Specializing.


The German naval expansion program of Plan Z is one of the unique specializations available in the KM campaign. It increases the amount of deployable naval units in scenarios and adds a one-time resource boost. More importantly however, it unlocks access to both the Flugzeugträger and Schlachtschiffe specializations. The first gives early-war access to the Graf Zeppelin aircraft carrier and carrier-based aircraft types, while the second allows the construction of H-class battleships and O-class battlecruisers to compete with late-war allied counterparts.
To reflect the unreliable German torpedoes in the opening years of the war, a "Torpedo Improvements" ability is also available. This increases the damage potential of all torpedo attacks, bringing them to the same level as the British variants.
Besides these, a whole range of previous specializations such as Flight School, Naval Academy, Drop Tank and Damage Control are also available.


(Support Ship), BB Deutschland, U-boat Type VII, U-boat Type XXI, BB H-class, BC O-class, U-boat Type IX, (BB Bismarck)



Quelle
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2 Jahre 1 Monat her #7 von IronCross
Vielen Dank Thomas für die Info. Die Bilder sehen wie immer gut aus. Gefällt mir jetzt schon. :dmp_118: :dmp_74:


Zahme Vögel singen von Freiheit - wilde Vögel fliegen
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2 Jahre 1 Monat her #8 von Magic1111

IronCross schrieb: Vielen Dank Thomas für die Info. Die Bilder sehen wie immer gut aus. Gefällt mir jetzt schon. :dmp_118: :dmp_74:


Ja, ich bin auch schon ganz gespannt auf das AddOn. Wird mit Sicherheit genial werden, und für ein eigentliches "Land-Kriegsspiel" mal was anderes!
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2 Jahre 1 Monat her #9 von IronCross
Finde es Klasse das sie auch mal nen anderen Weg einschlagen als nur auf dem Land. So werden Spieler meiner Meinung nach eher zu diesem Spiel greifen als zu einem anderen weil sie sehen das mit dem Spiel was voran geht und die Macher sich drum kümmern das es weiter geht auch anders. Ich bin davon auf jedenfall begeistert so wie ich es auch bei Panzercorps war und mir deshalb auch alle deutschen DLCs grkauft habe.


Zahme Vögel singen von Freiheit - wilde Vögel fliegen
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1 Jahr 11 Monate her #10 von Magic1111

Order of Battle: Kriegsmarine is out!

In Order of Battle: Kriegsmarine you'll brave heavy enemy fire while at the lead of powerful battleships and cruisers - true beasts of steel! You will command silent predators, marvels of German engineering, the U-Boots, in their lethal hunt for Allied convoys. You will build and employ massive new Carriers, platforms from where to launch your newest aircraft, and gain a devastating edge over your enemies.

Kriegsmarine is all of this, and more. Your efforts will decide the fate of the war. Are you up to the task?

The new DLC for the Order of Battle series releases today on our store and on Steam . It features the exploits of the Kriegsmarine, the German Navy, in its effort to fight Allied supremacy at sea. It adds many new units, and it presents players with the intriguing possibility of exploring “what-if” scenarios: what if Germany had developed, built and deployed aircraft carriers? What if Germany had fully executed Plan Z and built the next-generation battleships? You have the choice.

That’s not all! Kriegsmarine is accompanied by several new features which have an effect on naval gameplay in general: new mechanics such as fire efficiency and hit avoidance, new submarine rules, primary and secondary guns for ships, new unit types, a first look at the Skirmish mode, and more! It is truly a massive update.

And if you’re still unconvinced, we’ll stream the game tomorrow on our Twitch channel!

So what are you waiting for? Get Kriegsmarine now, and give us your feedback on the forum!


Quelle


Trailer:

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1 Jahr 10 Monate her #11 von Anduril

IronCross schrieb: Ja ich weiss. Hab das Spiel ewig nicht mehr gespielt und musste mich erstmal wieder reinfummeln. Hab auch den ersten Henkel falsch gekauft der nicht gegen Seestreitkräfte kämpft. Hab da nicht drauf geachtet. Und da diese Mission ja schon fast ne Stunde gedauert hat hab ich mir gedacht da fange ich nicht nochmal an.
Werde versuchen es in Mission 2 besser zu machen

Beide Heinkel kämpfen gegen Seeziele, der Torpedo-Bomber muß nach einem Angriff nur 4 Runden aussetzen. Danach kann er erst wieder angreifen. Torpedos auswählen muß man glaub ich auch noch.

Sagt der eine Pilz zum anderen: »Paß mal auf. Wenn der Hase vorbeikommt, und er hat keinen Hut auf,
dann kriegt er eins in die Fresse.« Die beiden Pilze warten, bis der Hase des Weges kommt.
 »He, Hase, komm mal her«, ruft der eine Pilz dem Hasen zu. »Hast du einen Hut auf?« Der Hase
verneint. Wumm! haut ihm der Pilz ganz fürchterlich eine in die Fresse.
Als sich die beiden Pilze nach einiger Zeit wieder fürchterlich langweilen, sagt der eine zum
anderen: »Paß auf. Wenn...
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1 Jahr 10 Monate her #12 von Anduril
Oha, das war aber ein teuer erkaufter Sieg.

Sagt der eine Pilz zum anderen: »Paß mal auf. Wenn der Hase vorbeikommt, und er hat keinen Hut auf,
dann kriegt er eins in die Fresse.« Die beiden Pilze warten, bis der Hase des Weges kommt.
 »He, Hase, komm mal her«, ruft der eine Pilz dem Hasen zu. »Hast du einen Hut auf?« Der Hase
verneint. Wumm! haut ihm der Pilz ganz fürchterlich eine in die Fresse.
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1 Jahr 10 Monate her - 1 Jahr 10 Monate her #13 von Anduril
So, nun das 2.mal Danzig durchgespielt und alle Aufgaben erledigt. Beim ersten mal hab ich die Minenleger ebenfalls nicht rechtzeitig erwischt. 3 hatte ich, aber der 4. wurde viel zu spät entdeckt.
2. Durchlauf
FW 200 gekauft und nach SO geschickt, um die Minenleger anzugreifen. 1. Minenleger ignoriert und weiter nach SO um die dortigen anzugreifen.
Flotte vorhanden:
SMS Schleswig Holstein
Z10 Hans Lody Zerstörerklasse 1934
Z14 Friedrich Ihn Zerstörerklasse 1934
Huascaran (Unterstützungsschiff) wichtig für Reparaturen auf See
dazu gekauft:
Prinz Eugen schwerer Kreuzer Deutschlandklasse. Vorteil gegenüber Admiral Hipper: 20 weniger Kosten und +1 Rw
später:
Z21 Wilhelm Heidkamp Zerstörerklasse 1936

Keine weiteren Schiffe gekauft, um Münzen für die Scharnhorstklasse zu sparen!

Nun kann man die 3 Zerstörer am Anfang schnell niederkämpfen und nach SO ziehen. Dort kann man dann in aller Ruhe die Handelsschiffe abfangen. Nördlich der Bojen.
SMS im Hafen lassen, wird dort nicht angegriffen. Mit den Geschützen den Bunker beharken. Sind beide Flaggen in Danzig eingenommen, in östliche Richtung fahren und Jagd auf die Minenleger machen. Den nördlichen Minenleger kann man mit der dort erscheinenden Ju 87 versenken. Mit etwas Glück beim auffinden, gelang es mir ein U-Boot zu versenken. Bin drauf gefahren, es ist nicht geflohen und stand bei meiner nächsten Runde in Rw zweier Zerstörer.
Ärgernis: Meine FW 200 auf dem Flugplatz gelandet und gleichzeitig alle Flaggen südlich der gelben Linie eingenommen. Ab diesem Zeitpunkt konnte ich meine FW nicht mehr einsetzen, weil urplötzlich keine CP mehr vorhanden waren.:dmp_69:

Desweiteren unbedingt alle 30 Runden spielen, weil es pro Runde 10 Münzen gibt.
So hatte ich im 2.Szenario 505 Münzen zur Verfügung und konnte mir die Scharnhorstklasse leisten.

Erfüllt man alle Ziele, gibt es 7 Spezialisierungspunkte.

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Letzte Änderung: 1 Jahr 10 Monate her von Anduril.
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1 Jahr 10 Monate her - 1 Jahr 10 Monate her #14 von Anduril


Bild zu Danzig. Letzte Runde.
Arg, welcher Fauxpas :dmp_82: Prinz Eugen heißt jetzt richtiger Weise Admiral Graf Spee.

Sagt der eine Pilz zum anderen: »Paß mal auf. Wenn der Hase vorbeikommt, und er hat keinen Hut auf,
dann kriegt er eins in die Fresse.« Die beiden Pilze warten, bis der Hase des Weges kommt.
 »He, Hase, komm mal her«, ruft der eine Pilz dem Hasen zu. »Hast du einen Hut auf?« Der Hase
verneint. Wumm! haut ihm der Pilz ganz fürchterlich eine in die Fresse.
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Letzte Änderung: 1 Jahr 10 Monate her von Anduril.
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1 Jahr 10 Monate her #15 von IronCross
Ich probier Mission 1 nochmal :dmp_1:


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