U-boat War Campaign [WIP]

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3 Jahre 2 Monate her #1 von Magic1111
Moin zusammen!

Ich bin im Slitherine Forum auf ein wie ich finde interessantes Projekt gestoßen: Und zwar auf einen U-Boot Kampagnen MOD! :helmi_50:

Dieser ist z.Zt. noch in Arbeit, verdient es aber m.E. mal beachtet zu werden. Mal schauen, ob und was sich daraus entwickelt!

:helmi_9:
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3 Jahre 2 Monate her #2 von Magic1111

K200 schrieb: Hello everyone. I'm in the process of making a U-boat war campaign utilizing iceflame's U-boat unit mod. The campaign will consist of a bunch of linked missions around the British Islands. I have already made a large map, custom freighter units, and tweaked many other things to try and make a fun and challenging experience. The player's units will be limited to only U-boats based at Brest harbor in France. No Axis air or ground units will be playable. As the war progresses, enemy air patrols will increase, as will ASW patrols and capabilities. But U-boats will also get upgrades. The main focus of the campaign will be to sink cargo ships and (occasionally) large warships with your U-boat force. I have contacted Iceflame in order to get his permission to use his mod in the campaign. :D

K200

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3 Jahre 2 Monate her #3 von Magic1111

K200 schrieb: Here's a screen shot from the campaign. An ASW aircraft and several destroyers are defending an Allied freighter. S, PD, and D stand for Surfaced, Periscope Depth, and Deep. My custom U-boat icons are shown.



Quelle
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3 Jahre 2 Monate her #4 von IronCross
Danke für die Info Thomas :helmi_50:


Zahme Vögel singen von Freiheit - wilde Vögel fliegen
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3 Jahre 2 Monate her #5 von Magic1111

IronCross schrieb: Danke für die Info Thomas :helmi_50:


Immer gerne Matthias! :dmp_21:

Wenn es was neues gibt, werde ich es hier posten!
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3 Jahre 2 Monate her #6 von Soldberg
Lach... wenn man sich nicht selbst drum kümmert, macht's früher oder später ein anderer...

Ich hatte vor ein paar jahren selbst schon einmal so etwas vorgehabt... als ich den startscreen für LoV entwickelte, hatte ich ursprünglich den startscreen von Silent Hunter 3 für Panzer Corps integriert...

... aber bevor mir ubi dafür auf den kopf gehauen hätte... nahm ich diesen startscrenn - der ziemlich geil war und sogar semi-interaktiv - wie im original - funktionierte - wieder aus der entwicklung heraus...

darüber hinaus hatte ich ne riesige kampagnenkarte gebaut, die aber nie ganz fertig wurde... nordatlantik bis grönland, nordafrika, der halbe orient und im norden bis finnland und murmansk... hätte aber bei 400x400 feldern oder so wahrscheinlich schwierigkeiten mit dem arbeitspeicher gegeben... lach! daher auch das eingestellt...
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3 Jahre 2 Monate her #7 von Magic1111
Ja Arne, Du hattest und hast immer gute Ideen und bist Deiner Zeit voraus - leider teilweise nur limitiert durch Rechte und/oder technischen Einschränkungen.... :dmp_55:

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3 Jahre 2 Monate her #8 von Magic1111
** Kleine Neuigkeit **

K200 schrieb: What I've decided to do is have the player patrol one or more zones per mission (intercept convoys, etc). At the end of each successful mission, the player will have several choices for the next patrol zone. I'm doing this to give the player some sort of variety between missions when replaying the campaign each time.

Even though the player will have the opportunity to build up his U-boat force, as the war progresses, the situation will become much more difficult. Later on, convoys will have more surface escorts, ASW surface and air units will become more effective, and merchant ships will become armed (like they historically were).

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3 Jahre 2 Monate her #9 von Magic1111
** UPDATE **

K200 schrieb: Here's a picture of a wolfpack attacking British merchant shipping off the western coast of Ireland.

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3 Jahre 2 Monate her - 3 Jahre 2 Monate her #10 von Magic1111
Eine erste kleine Beta Version ist released!

K200 schrieb: I have released the first mission as a test to get everyone's opinions and feedback. I contacted Iceflame to get his permission to use his U-boat artwork, but never got a reply. Therefore, I decided to create my own instead. All custom units, editing, mission, and artwork in the mod was done by me, including the huge British Isles map.

Readme is below:


U-boat Campaign v1.0 TEST mission

This 60-turn mission focuses on the U-boat war starting in the early part of 1942. Your U-boats are based at Brest, France. To win the mission, you must sink any and all merchant freighter ships you encounter between the northwest coast of Ireland and the small land mass at the far west of the map (abstractly representing the North American continent). If you don't sink most of the enemy freighters, your mission will fail.


A few notes:

1. Your U-boats have 3 optional depths from which to choose. They will be indicated with grey letters next to the unit icon...

- 'S' stands for 'Surfaced'. Your U-boat will be able to travel much farther per turn, but will also be extremely vulnerable to damage. Take caution when traveling on the surface. Also note that on the surface you will be able to attack with either torpedoes or AA guns (if equipped). You are running on diesel engines when surfaced. Visibility and spotting is normal.

- 'PD' stands for 'Periscope Depth'. Your U-boat will be traveling just under the ocean's surface. Your U-boat will be somewhat less vulnerable to damage, but your mobility will also be reduced (you are running on electric motors).

- 'D' stands for 'Deep'. Your U-boat will dive to maximum depth, and switch to silent running. Mobility will be greatly reduced to only one hex (ten miles) per turn. You will also not be able to see anything on the surface, nor be able to fire any torpedoes. But your vulnerability to damage will be greatly reduced.

2. Watch out for British heavy bombers. They are deadly and can easily sink a U-boat.

3. You will have the option of purchasing a new U-boat unit- the Type VII/AA. This U-boat is upgraded and heavily armed with anti-aircraft guns to fight off enemy bombers. The guns will not make you invulnerable, but will help when running on the surface. They are not effective against heavy high-level enemy bombers.

4. Use your airpower to try and take out as many enemy bombers as possible so they won't have a chance to harrass your U-boats.

5. Watch out for enemy destroyers. They can be very tough to beat, especially if a group of them surround your U-boat. A good evasion tactic is to dive deep and hope they lose interest and leave.

6. Be wary of smaller enemy bombers following your Type VII/AAs. They may not attack, but will instead follow and direct any nearby destroyers or other bombers to attack.

7. To simulate U-boat stealth, I have increased U-boat visibility. You might now be able to spot enemy naval units before they spot you, giving you the choice of attack or evasion.


That's about all for now. This long mission really isn't a campaign (yet), but rather a test release mission to get everyone's feedback and suggestions. The mission is beatable. Just be careful and not lose all of your U-boats right away. They are expensive to replace. And if you lose too many, it will be impossible to win the mission. I have done my best to make the mission challenging, yet fun. I have tweaked and modified many units in this mod to try and get the right balance. Lots of play testing went into this little project, and I hope everyone enjoys it as much as I have.


Even though all of the work in this mission/mod was originally done by me, I still want to thank Iceflame for the inspiration and ideas from his U-boat mod for making this project possible. He gave me some great ideas to make this project a reality. This mission and mod is a work-in-progress, and is by no means finished.



Download link: http://www.filedropper.com/u-boatcampaign_1

Letzte Änderung: 3 Jahre 2 Monate her von Magic1111.
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