Battlefield Europe MOD

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7 years 6 days ago #1342313 by Soldberg
Mal ein sehr stimmiges Startscreen-Bild... schick-schick!!!

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7 years 6 days ago #1342325 by aschi
Hallo,

bekomme die Erweiterung trotz JSGM und Installationsanleitung leider nicht installiert. Bin am Verzweifeln. Kann mir jemand helfen? Danke im Voraus.

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7 years 5 days ago #1342332 by Magic1111
Moin!

Um konkret helfen zu können, sind die Angabe etwas dürftig.... :dmp_73:

Wie bist Du denn genau vorgegangen, dass es nicht klappt?

Es ist so, dass Du nach dem Download des MODS eine .zip Datei hast. Den darin befindlichen MOD entpacken, sodass Du einen Ordner "Battlefield Europe v1.3" hast. Diesen komplette Ordner in den MODS Ordner des JSGME kopieren. Dabei muss die JSGME.exe, sowie der MODS Ordner im Hauptverzeichnis von Panzer Corps sein, da wo sich auch die normale PanzerCoprs.exe befindet.

Dann JSGME aufrufen und den MOD Battlefield Europe v1.3 von der linken Seite per Schaltfläche nach rechts "schieben", also aktiveren. Dann Panzer Corps starten und im ersten Menü ganz unten erstmal die Sprache auf "Englisch" umstellen (auf Fähnchen klicken), da der MOD in englisch ist.

Das war es im Prinzip schon!

:helmi_9:
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7 years 5 days ago #1342339 by aschi
Hallo,

Danke für die schnelle und trotz der dürftigen Angaben kompetente Hilfe!

Mein Fehler war dass ich immer versucht habe den entpackten Ordner "Battlefield Europe v1.3" aus dem Downloadordner zu installieren/aktivieren.

Übrigens, mein "Battlefield Europe v1.3" Mod läuft, zumindest in den Briefings und Nach - Brievings, auf Deutsch.

Frank

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7 years 5 days ago #1342341 by Magic1111

aschi wrote: Danke für die schnelle und trotz der dürftigen Angaben kompetente Hilfe!


Nichts zu danken, und es freut mich, dass es jetzt klappt! Dann viel Spaß! :dmp_77:

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6 years 10 months ago #1343012 by Anduril
Ein fix für die Steamversion von Europe V.1.3 von McGuba

Hi,

It is indeed a sound related problem. :( Interestingly enough, while the earlier versions of PzC could handle mp3 files encoded with many codecs, the latest Steam version only seems to support certain codecs and if the game music is not encoded with these the game crashes.

So what you have to do is to overwrite the "battlefield.mp3" file in your "...\Panzer Corps\MODS\Hungarian Mod v1.1\Audio\Music\" folder with this corrected "battlefield.mp3" file, which is encoded with the right codec:

www.mediafire.com/download/qqoqcdste6jdehw/battlefield.mp3

And then you have to disable and reinstall the mod with the GME.

This should make the game run on the Steam version.


P.S.
I do plan to release an update to this mod as well, which, among other changes, would fix this known problem as well, but I still work on the next update for the Battlefield: Europe mod and I would release that one first. One at a time...


Sagt der eine Pilz zum anderen: »Paß mal auf. Wenn der Hase vorbeikommt, und er hat keinen Hut auf,
dann kriegt er eins in die Fresse.« Die beiden Pilze warten, bis der Hase des Weges kommt.
 »He, Hase, komm mal her«, ruft der eine Pilz dem Hasen zu. »Hast du einen Hut auf?« Der Hase
verneint. Wumm! haut ihm der Pilz ganz fürchterlich eine in die Fresse.
Als sich die beiden Pilze nach einiger Zeit wieder fürchterlich langweilen, sagt der eine zum
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6 years 10 months ago #1343387 by General Veers
Super Mod, das Szenario ist echt gelungen.
Da habe ich dann auch eine ganz unbescheidene Frage, geht so ein Szenario auch bereits ab 1939? und kann man auch die Japaner direkt mit einbinden ? Panzerkrops Battelfield "World" so zu sagen ?

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6 years 10 months ago #1343388 by Anduril
Schau mal hier:
War of the World

Sagt der eine Pilz zum anderen: »Paß mal auf. Wenn der Hase vorbeikommt, und er hat keinen Hut auf,
dann kriegt er eins in die Fresse.« Die beiden Pilze warten, bis der Hase des Weges kommt.
 »He, Hase, komm mal her«, ruft der eine Pilz dem Hasen zu. »Hast du einen Hut auf?« Der Hase
verneint. Wumm! haut ihm der Pilz ganz fürchterlich eine in die Fresse.
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6 years 10 months ago #1343411 by General Veers
Danke Dir

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6 years 10 months ago - 6 years 10 months ago #1343562 by Magic1111
Hallo zusammen!

Es ist eine neue Version mit folgenden Feature angekündigt (aber noch nicht erhältlich):

Game rule changes


Since much of the campaign takes place in the same scenario (Barbarossa and beyond) and thus the player cannot benfit from the cheaper replacements and extra prestige awarded in between the scenarios I made a few important changes for gameplay reasons:

- experience of green replacements is now 50 instead of 30 to make the cheapest green replacement less painful when the player is low in prestige points (which will likely happen quite often)

- elite replacements cost 75% of the full price instead of 100%
- capturing victory objectives now adds 150 prestige instead of 100
- capturing certain key objectives such as Leningrad or Malta will generate extra prestige
- first random hero can appear after 30 kills instead of 50%
- prestige soft cap is not used - due to expensive core naval ships messing up the soft cap



Unit stats changes


The mod mostly uses deducter's stats from his 'GC Unit Revisions Mod'. This mod aims to make the vanilla stats of PzC more accurate historcally. Most notably, Axis artillery units are more expensive, so as most high end 'wonder weapons' such as the Tiger II or the the Me 262. Additionally, Axis artillery units are no longer in the same upgrade family. Historically the main German artillery piece was the 10.5 cm one, and there were about four times more of these than 15 cm ones throughout the war. I wanted to reflect this as much as possible, so if the player wants to upgrade, he has to pay a lot for it.

The stats of most ground units are standardized i.e. units having the same type of main gun now have the same hard and soft attack values. Also most inconsistencies are fixed and the range of artillery units is standardized: e.g. the in-game firing range of the Sturmpanzer I (max effective range less than 5,000 m) no longer exceeds that of the 7.5 cm FK 16 nA (max effective range: 12,300 m). The stats of some air units are changed as well to make air-to-air and ground-to-air engagements more balanced. Fighters (due to their speed and maneuverability) and strategic bombers (due to their high level of flight) are now somewhat more resistant to anti-aircraft fire

However, in some cases I had to further revise deducter's stats for gameplay or other reasons. For example I changed the availability of the second level of German infantry from 1943 to 1944. Historically, advanced weapons like the Sturmgewehr 44 (assault rifle) or Panzershreck (bazooka), which made these units superior, only became available in numbers from early 1944. (The German 90 mm Panzerschreck was based on captured American 60 mm bazookas, so the Allies should have units equipped with these effective anti tank weapons earlier.)


Limited unit information

Following Chris10's original idea, I limited the available information on enemy units: the actual amount of ammunition and fuel of the enemy units is no longer visible when the player hovers the cursor over them. In WW2 it was impossible to know how much fuel and ammunition the enemy had at any given time, and it should be like that in the game as well. Only the maximum ammo and fuel of the unit is known and the player has to make guesses about the actual numbers. However, due to game engine limitations, the same applies to the player's units. So in order to learn how much fuel and ammo the Axis units have the player has to select the given unit by (left)clicking on it. This will reveal the actual numbers in the left unit information window. Since the player cannot select enemy units, their actual ammo and fuel will remain hidden.


New units

This mod adds a large number of new units, mainly for the Axis Minor nations, as the equipment of these nations was largely neglected in the stock game. Some of these units are the equivalents of already existing German or Allied unit types, others are completely unique designs, such as the Hungarian produced tanks. The Battlefield: Europe MOD adds a unit specific land transport system, i.e. each artillery and towed AA and AT gun has its own historical tractor and some obsolete artillery guns can only be towed by horse transport. Be aware that when upgrading to a larger gun, in most cases its tractor has to be upgraded to a larger one as well. Several sub-types for certain units such as the Bf 109 G and the Fw 190 A are also added. Thus the Bf 109 G, which was the most produced version of that plane, now has the G-2, G-6 and G-14 variants with increasing stats.


Naval changes

Naval units can now move two times faster than in the stock game and their spotting and firing range is always the same. It makes the AI somewhat more clever when it comes to naval battles. Also, the max ammo of Axis naval units is greatly reduced e.g. U-boats have max ammo = 7. (The typical German U-boat of the time, the Type VII, carried 12-14 torpedoes and I calculated that two torpedoes are used in an average attack - and the unit's animation also shows two torpedoes being fired.) It makes naval warfare more interesting as the player sometimes has to take those units back to a port to replenish their ammunition. On the other hand, Allied naval units still have higher max ammo as the AI, as of today, is just too dumb to take ships back to a port for repair or resupply. (This can also simulate the naval superiority of the allies, who could replenish their ships and submarines at sea from supply ships.)


Naval mines

There are both Axis and Allied naval mines in this mod. For game engine limitations naval mines are in effect submarines, so they are best avoided as far as possible. They are hard to spot or destroy, and they can attack other naval units on adjacent hexes, but cannot move. The Allies might deploy some more naval mines as the war goes on, so watch out! Some of the more important ports are protected by minefields and the huge naval minefield around England is also simulated.


Submarines

Note that in this mod U-boats/submarines were made multipurpose, following IceFlame's original idea. There are three modes: surfaced, submerged and dived. On the surface U-boats can attack with their deck gun and can move at maximum speed, but are very vulnerable to air and naval attacks. When submerged (to periscope depth) they are less vulnerable, but much slower. When dived (to crush depth) they have maximum defense against naval units and are invulnerable to air attacks, but they slow down to minimum speed and cannot attack other units. The different modes can be changed with the switch button, just like with other multipurpose units.


Multipurpose units

In the stock game it is very difficult to differentiate multipurpose (switchable) units from normal ones. Thus I added a small unit switch symbol to the bottom right of all multipurpose unit's icon. Note that some units, in addition to submarines, were made multipurpose in this mod (most notably the Italian Semovente assault guns).


Allied reinforcements

The Allies cannot purchase reinforcements in this mod as the player can, i.e. near any Allied owned city. Instead, the Allies will get pre-determined reinforcements on a regular basis which will appear in their hinterland. The number and type of these reinforcements reflect their historical number and type. Obviously, as time goes on the Allies will get more advanced units. Most Soviet reinforcements will appear in the Ural Mountains and these will travel to the frontline on their own. Western Allied reinforcements will usually appear somewhere in the open sea as part of the major operations and then they have to land before they can move against their objectives. New Allied aircraft will also regularly appear over the island of Malta, as long as it is owned by the Allies. Note that if the Allies lose certain key objectives, such as Moscow, Leningrad or any of the oil fields, they will get less reinforcements from that time, as long as that objective is held by the Axis.


Partisans

Just as historically, partisans are an ever-present annoyance in this mod. Partisans will spawn at random times and places, but their overall number and strength will gradually increase. Most partisans will appear in Yugoslavia and in and around the huge Pripat marshes in the Ukraine and Belarus. Some partisans can appear in other areas, such as France, Norway or Poland, while other areas, such as Germany or Hungary, remain safe throughout the war.


Quelle

Man mag es mir nachsehen, wenn ich aus zeitgründen dieses nicht alles in deutsche übersetzen kann!

Und vielleicht könnte dieser Thread mal in das Panzer Corps MOD-Forum (zu den anderen MOD Empfehlungen) verschoben werden, und der Titel auf die derzeitig aktuelle Version 1.3 geändert werden?!

:helmi_9:
Last Edit: 6 years 10 months ago by Magic1111.

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6 years 10 months ago #1343563 by Freiherr von Woye
Verschoben und Umbenannt!
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6 years 10 months ago #1343782 by himan1000
Bin von dem Mod begeistert, leider ist es eigentlich fast unmöglich zu gewinnen... oder????


Verbesserungsvorschlag:
-Verdoppelung der Zeit also rund 200 Runden
-Bau von Ubooten erlaubt?
-Mehr Möglichkeiten Prestige zu bekommen? (z. B. mehr Öl Felder oder so)

Der Feind wird ab 1943 so stark, auch vom Westen mit seiner Luftwaffe, dass ich im Grunde meine Einheiten kaum mit Elite auffüllen kann und somit immer schwächer werde...

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6 years 10 months ago #1343783 by Magic1111

himan1000 wrote: Verbesserungsvorschlag:
-Verdoppelung der Zeit also rund 200 Runden
-Bau von Ubooten erlaubt?
-Mehr Möglichkeiten Prestige zu bekommen? (z. B. mehr Öl Felder oder so)


Moin!

Tja, die Verbesserungsvorschläge sind zwar gut und schön (keine Ironie!), werden jedoch hier im Forum wenig bis gar nichts bewirken! Die müsstest Du schon im Slitherine Forum im dortigen Original-Thread auf englisch posten, damit es der MOD-Ersteller auch erfährt, bzw. sich überlegen kann, inwiefern er Deinen Vorschlägen sogar folgen soll!

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6 years 10 months ago - 6 years 10 months ago #1343795 by Freiherr von Woye
Oder am besten im direkt schreiben - Slitherine - und dann ein Link hierher senden! Er weiß, dass wir seinen Mod hier präsentieren und wird uns auch die Updates zuschicken! Leider spricht er Englisch und fühlt sich auf seinen "heimischen" Seiten wohler!
Last Edit: 6 years 10 months ago by Freiherr von Woye.
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6 years 10 months ago #1343805 by Magic1111

Freiherr von Woye wrote: Oder am besten im direkt schreiben - Slitherine - und dann ein Link hierher senden! Er weiß, dass wir seinen Mod hier präsentieren und wird uns auch die Updates zuschicken! Leider spricht er Englisch und fühlt sich auf seinen "heimischen" Seiten wohler!


...oder so! :D

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